Program fun_mat.prg

Krótka charakteryzacja kodu w języku Clipper / xBase

Program nosi nazwę fun_mat.prg i wykonuje różne obliczenia matematyczne,
w tym funkcje trygonometryczne (sinus, cosinus, tangens i ich odwrotności),
 a także konwersje współrzędnych z układu kartezjańskiego na biegunowy.

W kodzie znajduje się pętla, która oblicza i wyświetla wartości funkcji trygonometrycznych
dla danego kąta w radianach.
Program wielokrotnie pobiera dane wejściowe dla kąta
(w postaci tangensa) aż do momentu, gdy wprowadzona wartość wynosi 9999.

Kolejna pętla służy do obliczeń i wyświetlania wyników konwersji współrzędnych kartezjańskich
na biegunowe.
Program wielokrotnie pobiera dane wejściowe dla współrzędnych (x, y) aż do momentu,
gdy wprowadzona wartość x wynosi 9999.

W kodzie zdefiniowano wiele funkcji użytkownika (arctg, atn, sin, cos, tan, atn2, silnia),
które implementują różne operacje matematyczne.

Wykorzystano stałe, takie jak pi, rs, rg, oraz małą wartość e dla precyzji obliczeń.

Funkcje arctg i atn obliczają arkustangens i tangens odwrotny, odpowiednio,
przy użyciu rozwinięcia szeregów.

Funkcje sin i cos obliczają sinus i cosinus przy użyciu rozwinięcia szeregów.

Funkcja tan oblicza tangens przy użyciu funkcji sinus i cosinus.

Funkcja atn2 oblicza arkustangens stosunku dwóch liczb, uwzględniając znaki liczb
w celu określenia odpowiedniego kwadrantu.

Funkcja SILNIA oblicza silnię dla podanej liczby przy użyciu pętli.