Program fun_mat.prg
Krótka charakteryzacja kodu w języku Clipper / xBase
Program nosi nazwę fun_mat.prg i wykonuje różne
obliczenia matematyczne,
w tym funkcje trygonometryczne (sinus, cosinus, tangens i ich odwrotności),
a także konwersje współrzędnych z układu kartezjańskiego na biegunowy.
W kodzie znajduje się pętla, która oblicza i wyświetla
wartości funkcji trygonometrycznych
dla danego kąta w radianach.
Program wielokrotnie pobiera dane wejściowe dla kąta
(w postaci tangensa) aż do momentu, gdy wprowadzona wartość wynosi 9999.
Kolejna pętla służy do obliczeń i wyświetlania wyników
konwersji współrzędnych kartezjańskich
na biegunowe.
Program wielokrotnie pobiera dane wejściowe dla współrzędnych (x, y) aż
do momentu,
gdy wprowadzona wartość x wynosi 9999.
W kodzie zdefiniowano wiele funkcji użytkownika (arctg,
atn, sin, cos, tan, atn2, silnia),
które implementują różne operacje matematyczne.
Wykorzystano stałe, takie jak pi, rs, rg, oraz małą wartość e dla precyzji obliczeń.
Funkcje arctg i atn obliczają arkustangens i tangens
odwrotny, odpowiednio,
przy użyciu rozwinięcia szeregów.
Funkcje sin i cos obliczają sinus i cosinus przy użyciu rozwinięcia szeregów.
Funkcja tan oblicza tangens przy użyciu funkcji sinus i cosinus.
Funkcja atn2 oblicza arkustangens stosunku dwóch
liczb, uwzględniając znaki liczb
w celu określenia odpowiedniego kwadrantu.
Funkcja SILNIA oblicza silnię dla podanej liczby przy użyciu pętli.