Angielski https://www.busuu.com/pl/
Początkujący A1 Rozdział 8
Rozmawianie o rodzinie
Opisz swoją najbliższą rodzinę
What do you do after work? Co robisz po pracy?
„What do you do after work?” używamy, aby zapytać kogoś, czym zajmuje się po pracy.
I spend time with my friends. Spędzam czas z przyjaciółmi.
After work, she spends time with her friends..Po pracy ona spędza czas z przyjaciółmi.
Kiedy zaimek osobowy to „he”, „she” lub „it”, do czasownika „spend” dodajemy „s”.
I go to the gym. Chodzę na siłownię.
go to the gym after work on Mondays and Wednesdays.
What do you do after work? I go to the gym.
What does he do after work? He spends time with his friends.
I go to a class. Chodzę na zajęcia.
They go to a French class every Tuesday after work.
W każdy wtorkowy wieczór po pracy oni chodzą na lekcje francuskiego.
Zwróć uwagę na pisownię! Poprawne wyrażenie to „go to a class”.
Chodzi na zajęcia z gotowania.
David mówi „I go to a cooking class”.
I chill out at home. Relaksuję się w domu.
Zwrot „to chill out” to nieformalny sposób powiedzenia „zrelaksować się”.
My job is very tiring, so after work I chill out at home with my cat.
I watch a TV series. Oglądam serial telewizyjny.
After work, Damian eats pizza and watches a series on Netflix.
Po pracy Damian je pizzę i ogląda serial na Netfliksie.
„a
series” jest w rzeczywistości w liczbie pojedynczej.
Mówimy „I watch series”, jeśli mamy na myśli więcej niż jeden serial.
I spend...time with my friends on Fridays.
I go to...a yoga class every Tuesday.
I usually chill...out at home after work.
After work, she spends time with her friends.
Po pracy ona spędza czas z przyjaciółmi.
Kiedy zaimek osobowy to „he”, „she” lub „it”, do czasownika „spend” dodajemy „s”.
My job is very tiring, so after work I chill out at home with my cat.
Po skończonej pracy Kristina relaksuje się w domu. Prawda
What do you do after work? Co robisz po pracy?
„do you” używamy, aby zapytać, jak ktoś spędza czas wieczorem.
On Fridays, I chill out with my friend Matt and we play video games.
W piątki relaksuję się z moim przyjacielem Mattem i gramy w gry wideo.
Granie w gry wideo jest sposobem na „chill out” lub „zrelaksowanie się”.
She goes to the gym. Chodzi na siłownię.
He goes to a Japanese class|lesson on Thursday.
W czwartki on chodzi na lekcje japońskiego.
Do you want to chill out at home tonight and watch a series on TV?
Czy dzisiaj wieczorem chcesz zrelaksować się w domu i obejrzeć serial w telewizji?
Do you want to watch a series with me after work?
Czy chcesz obejrzeć ze mną serial po pracy?
How often do you spend time with your friends in the evening?
Jak często wieczorami spędzasz czas ze swoimi znajomymi?
He goes to a Japanese class|lesson on Thursday.
W czwartki on chodzi na lekcje japońskiego.
Do you want to watch a series with me after work?
Czy chcesz obejrzeć ze mną serial po pracy?
How often do you spend time with your friends in the evening?
Jak często wieczorami spędzasz czas ze swoimi znajomymi?
My
mom's from Brazil.
„Mom” jest członkiem rodziny.
My dad speaks Turkish and English. Mój tata mówi po turecku i angielsku.
sister siostra
My brother works in New York. Mój brat pracuje w Nowym Jorku.
Czasownik „to have”
Naucz się używać czasownika „to have”
W tej lekcji poznamy czasownik „to have” (mieć).
Możemy używać „to have” do opowiadania o
swojej rodzinie i pytania o rodziny innych osób!
Do you have any brothers or sisters? Czy masz braci lub siostry?
Do you have any brothers or sisters? Czy masz braci lub siostry?
I have two brothers. Mam dwóch braci.
He has one sister. On ma jedną siostrę.
Czasownik „to have” zmienia się w połączeniu z „he”, „she” oraz „it”:
Osoba |
czasownik |
I, you, we, they |
have |
he, she, it |
has |
She has one sister. Ona ma jedną siostrę.
I have one sister and one brother. Mam jedną siostrę i jednego brata.
I am an only child. Jestem jedynaczką.
Jeśli nie masz braci ani sióstr, jesteś „only child”.
Termin „only child” określa zarówno osobę
rodzaju męskiego,
jak i żeńskiego.
I have one brother and one sister. Mam jednego brata i jedną siostrę.
Rozmawianie o pozostałych członkach rodziny
Opisz swoją rodzinę bardziej szczegółowo
W tej lekcji nauczymy się dokładniej opisywać rodzinę!
Najpierw jednak, czy pamiętasz członków rodziny,
których już poznaliśmy?
mom, dad, sister, brother
I have one sister. Mam jedną siostrę.
My mom lives in China. Moja mama mieszka w Chinach.
a son syn
PRZYKŁAD
We have a son. Mamy syna.
a daughter córka
PRZYKŁAD
She has a daughter. Ona ma córkę.
They have a daughter and a son.
children
dzieci
PRZYKŁAD
We have two children, a son and a daughter. Mamy dwoje dzieci, syna i córkę.
parents rodzice
PRZYKŁAD
My parents live in Istanbul. Moi rodzice mieszkają w Stambule.
Może
się zdarzyć, że zamiast „mom” i „dad” usłyszysz „mother”
(matka) i „father” (ojciec).
To dosyć formalne słowa, więc znacznie częściej
używamy „mom” i „dad”, gdy zwracamy się do rodziców lub o nich rozmawiamy.
They have two daughters . Oni mają dwie córki.
I don't have any children. Nie mam żadnych dzieci.
My sister has two sons. Moja siostra ma dwóch synów.
My parents speak Spanish. Moi rodzice mówią po hiszpańsku.
My dad is from Brazil. Mój tata jest z Brazylii.
Rozwijanie biegłości językowej
Porozmawiaj z Anglikami
I have two daughters. Mam dwie córki.
I have three children. Mam troje dzieci.
I have one brother and two sisters. Mam jednego brata i dwie siostry.
I am an only child. Jestem jedynakiem.
I have a son. Mam syna.
I have a mom, dad and two brothers. Mam mamę, tatę i dwóch braci.
I have two daughters. Mam dwie córki.
Przymiotniki dzierżawcze
Wyraź posiadanie
Umiemy
już rozmawiać o tym, co mamy. („I have two brothers”.)
W tej lekcji będziemy używać przymiotników
dzierżawczych (słów takich jak „my”)
do opisywania członków rodziny.
Każda osoba ma przymiotnik dzierżawczy. Dzięki temu łatwiej je zapamiętasz!
I |
my |
you |
your |
he |
his |
she |
her |
we |
our |
they |
their |
my mom Moja mama
PRZYKŁAD
I live with my mom. Mieszkam z moją mamą.
I live with my mom. Mieszkam z moją mamą.
your sister twoja siostra
PRZYKŁAD
I work with your sister. Pracuję ze twoją siostrą.
your dad wasz tata
PRZYKŁAD
Where's your dad? Gdzie jest wasz tata?
his brother jego brat
PRZYKŁAD
He speaks Turkish with his brother.On rozmawia po turecku ze swoim bratem.
her sister jej siostra
PRZYKŁAD
Her sister lives in London. Jej siostra mieszka w Londynie.
Her sister lives in London. Jej siostra mieszka w Londynie.
our daughter nasza córka
PRZYKŁAD
Our daughter studies English. Nasza córka studiuje anglistykę.
their parents ich rodzice
PRZYKŁAD
They live with their parents. Oni mieszkają ze swoimi rodzicami.
A teraz przećwiczmy zdobytą wiedzę!
I |
my |
You |
your |
he |
his |
she |
her |
we |
our |
they |
their |
Their daughter's name is Lily. Ich córka ma na imię Lily.
He lives with his dad. On mieszka ze swoim tatą.
His sister lives with my brother. Jego siostra mieszka z moim bratem.
Our mom lives in Brazil. Nasza mama mieszka w Brazylii.
Natasha is their sister. Natasza jest ich siostrą.
Her sister lives in London. Jej siostra mieszka w Londynie.
His brother speaks Turkish. Jego brat zna turecki.
Where's your dad? Gdzie jest wasz tata?
Powtórka: Layla jest z Kanady
Przeczytaj tekst o rodzinie w Kanadzie
W
dzisiejszej lekcji poznamy Laylę i jej rodzinę z Kanady. 🇨🇦
Na początek wykonamy kilka ćwiczeń, które pomogą
nam w lepszym zrozumieniu tekstu.
Layla is from Canada. Layla jest z Kanady.
Montreal and Ottawa are cities in Canada. Montreal i Ottawa są miastami w Kanadzie.
Layla's brother works in Ottawa. Brat Layli pracuje w Ottawie.
Fakt posiadania czegoś możemy wyrazić, dodając 's do imienia.
Her brother = Layla's brother. (Jej brat = brat Layli.) |
Layla's brother works in Ottawa. Brat Layli pracuje w Ottawie.
Layla's dad speaks English. Tata Layli mówi po angielsku.
Her parents live in Montreal. Jej rodzicie mieszkają w Montrealu.
She doesn't have a son.
She has a daughter.
Layla is from Canada. Layla jest z Kanady.
Layla is from Canada
Layla is
from Canada. She lives in Montreal, and she has one child; a daughter.
Her parents also live in Montreal.
Layla's brother works in Ottawa, but he lives with his parents in Montreal.
In Montreal many people speak French and English.
Layla's dad speaks English and Arabic, but he doesn't speak French.
Layla speaks French at work and she speaks English and Arabic with her
daughter.
Layla ma jedno dziecko, córkę.
Brat Layli mieszka w Montrealu.
Tata Layli mówi po angielsku i arabsku, ale nie mówi po francusku.
French, English and Arabic Layla mówi po francusku, angielsku i arabsku.
at work
Layla mówi po francusku w pracy.
Layla is from Canada. She lives in Montreal,
and she has one child; a daughter. Her parents also live in Montreal.
Layla's brother works in Ottawa, but he lives
with his parents in Montreal.
In Montreal many people speak French and
English.
Layla's dad speaks English and Arabic, but he doesn't speak French.
Layla speaks French at work and she speaks English and Arabic with her
daughter.
Podawanie wieku
Naucz się liczb od 13 do 19
W tej lekcji porozmawiamy o naszym wieku 🎂 za pomocą liczb od 13 do 19.
How old are you? Ile masz lat?
I'm eighteen. Mam osiemnaście lat.
I'm fifteen years old. Mam piętnaście lat.
How old are you? I'm eighteen. Ile masz lat? Mam osiemnaście lat.
Aby
podać swój wiek, używamy „I'm...” lub „I'm ... years old”.
Oba zwroty znaczą to samo, ale zazwyczaj mówi się „I'm... (eighteen)”.
I'm eighteen = I'm eighteen years old. (Mam osiemnaście lat.) |
How old is your sister? Ile lat ma twoja siostra?
My sister's thirteen years old. Moja siostra ma trzynaście lat.
My sister's thirteen years old. Moja siostra ma trzynaście lat.
Wszystkie liczby od 13 do 19 kończą się na „teen”.
13 |
thirteen |
14 |
fourteen |
15 |
fifteen |
16 |
sixteen |
17 |
seventeen |
18 |
eighteen |
19 |
nineteen |
hirteen (13), fourteen (14), fifteen (15)
trzynaście (13), czternaście (14), piętnaście (15)
sixteen (16), seventeen (17), eighteen (18)
szesnaście (16), siedemnaście (17), osiemnaście (18)
Poćwiczmy podawanie wieku z liczbami od 13 do 19! 💪
13 |
thirteen |
14 |
fourteen |
15 |
fifteen |
16 |
sixteen |
17 |
seventeen |
18 |
eighteen |
19 |
nineteen |
How old is he? Ile on ma lat?
Their daughter's fifteen (15). Ich córka ma piętnaście lat (15).
thirteen fourteen fifteen trzynaście czternaście piętnaście
My sister's thirteen (13) years old. Moja siostra ma trzynaście lat.
Her daughter's 15. Jej córka ma 15 lat.
His son's fourteen. Jego syn ma czternaście lat.
Our son's fifteen|15. Nasz syn ma piętnaście lat.
My sister's thirteen|13 years old. Moja siostra ma trzynaście lat.
eighteen osiemnaście
Liczenie do 100
Naucz się liczb od 20 do 100
Kontynuujmy naukę podawania wieku za pomocą liczb od 20 do 100!
How old are you? Ile masz lat?
I'm twenty years old. Mam dwadzieścia lat.
He's thirty. On ma trzydzieści lat.
Our sister's forty. Nasza siostra ma czterdzieści lat.
My mom's fifty years old. Moja mama ma pięćdziesiąt lat.
20, 30, 40, 50, 60, 70, 80 i 90 kończy się na „ty”.
20 |
twenty |
30 |
thirty |
40 |
forty |
50 |
fifty |
60 |
sixty |
70 |
seventy |
80 |
eighty |
90 |
ninety |
twenty (20), thirty (30), forty (40), fifty (50)
20 30 40 50
sixty (60), seventy (70), eighty (80), ninety (90)
60 70 80 90
I'm thirty-four. Mam trzydzieści cztery lata.
Oto,
jak tworzymy liczby od 30 do 40.
Ta sama zasada dotyczy liczb od 20 do 99.
31 |
thirty-one |
32 |
thirty-two |
33 |
thirty-three |
34 |
thirty-four |
35 |
thirty-five |
36 |
thirty-six |
37 |
thirty-seven |
38 |
thirty-eight |
39 |
thirty-nine |
40 |
forty |
thirty-one (31), thirty-two (32), thirty-three (33), thirty-four (34)
31 32 33 34
My dad's a hundred. Mój tato ma sto lat.
twenty-one forty-eight seventy-two a hundred
21 48 72 100
He's 52 years old. Ma 52 lata.
I'm seventy|70 years old.
Mam siedemdziesiąt lat.
twenty
They're twenty-three (23) and twenty-five (25).
thirty
Teraz
możemy podać wiek swój lub członków naszej rodziny, używając liczb od 1 do 100.
Przysłuchaj się liczbom w następnej lekcji z
nagraniem!
Rozmawianie o życiu codziennym
Naucz się słownictwa dotyczącego czynności wykonywanych w pracy i w domu
What are you doing? Co robisz?
to go to work iść do pracy
PRZYKŁAD
I'm going to work. See you later! Idę do pracy! Do zobaczenia później!
to work from Home pracować z domu
PRZYKŁAD
Tom is working from home today. Tom pracuje dzisiaj z domu.
Mówiąc
o „house”, mamy na myśli budynek.
Jednak wyraz „home” odnosi się do miejsca, w którym mieszkasz
(domu bądź mieszkania) lub z którego pochodzisz, jak np. wyraz „hometown”
(rodzinne miasto).
I am going home. (Idę do domu.) |
I'm staying at home. (Zostaję w domu.) |
London is my home. (Londyn jest moim domem.) |
home
Katya is working from home today
to stay at home zostać w domu
PRZYKŁAD
He's staying at home today because he's ill.
On zostaje dzisiaj w domu, ponieważ jest chory.
to Cook gotować / przyrządzać
PRZYKŁAD
We're cooking lunch with some friends. Przyrządzamy lunch z przyjaciółmi.
to clean sprzątać
PRZYKŁAD
He's cleaning the bathroom. On sprząta łazienkę.
to cook gotować
to make dinner zrobić kolację
PRZYKŁAD
They're making dinner in the kitchen. One robią kolację w kuchni.
o go to bed iść do łóżka
PRZYKŁAD
I'm tired. I'm going to bed now. Jestem zmęczony. Idę teraz do łóżka.
Oto
kilka idiomów, których można użyć ze słowem „home”.
Wykorzystaj je w najbliższej rozmowie z rodzimym użytkownikiem angielskiego!
Make yourself at home. (Czuj się jak u siebie w domu.) |
Home sweet home. (Nie ma to jak w domu.) |
to make a house a home (sprawić, aby mieszkanie stało się prawdziwym domem) |
What are you doing?
I'm tired. I'm going to bed now.
Jestem zmęczony. Idę teraz do łóżka.
I'm going to work. See you later! Idę do pracy! Do zobaczenia później!
to clean the house sprzątać dom
Wybierz czynności, które możesz wykonać w domu: cook, clean
powiedzieć, że przygotowujesz posiłek
I'm cooking | making dinner | cooking dinner | making
food |preparing food
| making lunch | cooking lunch in the kitchen.
making dinner
to cook Robimy to, kiedy przygotowujemy coś do jedzenia.
to clean Robimy to, kiedy usuwamy brud.
to stay at home Robimy to, kiedy nie wychodzimy z domu.
Wybierz wyrazy o podobnym znaczeniu do „preparing food”.
cooking, making, dinner
I go to work at 9am. Chodzę do pracy na 9:00.
She is staying at home today.
Odsłuchaj rozmowę.
Mum Alex??!
Alexander Yeah???
Mum Where are you?
Alexander I'm in my !
Mum Okay. Are you today?
Alexander No, I'm working from . Why? What are you ?
Mum I'm the bathrooms! If you're staying at home, can you come and help me, please?
Alexander Yes, of course, but later. I'm now!
„Present continuous”
Naucz się używać czasu „present continuous”
Poznamy teraz zastosowanie czasu Present Continuous.
Używamy go do wyrażenia czynności tymczasowych i
sytuacji mających miejsce
w chwili mówienia.
Widać to w poniższych przykładach.
I'm looking for my wallet. (Szukam swojego portfela.) |
They're working from home today. (Oni pracują dzisiaj z domu.) |
I'm staying at an apartment near the station at the moment.
To wydarzenie odbywa
się w trakcie mówienia. Prawda
She is having dinner with her mom. Ona je obiad ze swoją mamą.
Czas Present Continuous tworzymy następująco:
forma czasownika „to be” + czasownik + „ing ”
He is cooking dinner for his partner. (On przygotowuje kolację dla swojej partnerki.) |
They are going to the supermarket. (One idą do supermarketu.) |
I can't go to the cinema now, I'm studying. Nie mogę iść teraz do kina, uczę się.
They are eating their dinner at the moment W tym momencie oni jedzą kolację.
Niektóre
czasowniki kończą się na „e”.
Używając tych czasowników w czasie Present Continuous, usuwamy „e” przed dodaniem
„ing”.
Bezokolicznik |
Czas teraźniejszy ciągły |
I leave |
I am leaving |
she lives |
she is living |
it closes |
it is closing |
He is reading in his bedroom. Czyta w sypialni.
Przeczenia w czasie Present Continuous tworzymy następująco:
forma czasownika „to be” + „not” + czasownik + „ing ”
I'm not having a great time. Can we go home? (Nie bawię się dobrze. Czy możemy pójść do domu?) |
He's not reading a book at the moment. (On nie czyta książki w tym momencie.) |
We're not cooking this evening. We're going out for dinner! (Nie gotujemy dzisiaj wieczorem. Wychodzimy na kolację!) |
I'm not enjoying this book. Nie podoba mi się ta książka.
Tworząc pytania w czasie Present Continuous, czasownik umieszczamy na początku zdania. Oto przykłady:
He is having the lasagne. (On je lasagne.) - Is he having the lasagne? (Czy on je lasagne?) |
They're
studying medicine at university. (Oni studiują medycynę na
uniwersytecie.) - Are they studying medicine at university? |
Are they studying science in school?
Czy oni uczą się w szkole przedmiotów ścisłych?
Are you learning to drive? Czy uczysz się jeździć?
Odsłuchaj rozmowę.
Hannah What are you today, Lucas?
Lucas I'm just to the supermarket. Let's have dinner together later!
Hannah That sounds great. Do you want to go out for dinner or cook?
Lucas I'm really cooking, at the moment. Let's do that. What are you doing?
Hannah I'm just the shop. I should go actually. See you later!
He is going to the supermarket. Idzie do supermarketu.
He is going to the supermarket. On idzie do sklepu.
What are you doing today? Co pani dzisiaj robi?
Oh, he is not working today. Och, on dzisiaj nie pracuje.
Pamiętaj, że używając czasowników zakończonych
na „e”
w czasie Present Continuous, usuwamy „e” przed dodaniem
„ing”.
I am having dinner with some friends tonight.
Dzisiaj wieczorem jem kolację z przyjaciółmi.
We are not working today. Dzisiaj nie pracujemy.
Are you enjoying your holiday? Czy podoba ci się twój urlop?
They're living with me, at the moment! W tym momencie oni mieszkają ze mną!
London Central: Odcinek 3
Leo niechcący denerwuje Georginę.
Odcinek 3 – Weź książki!
London Central
Leo niechcący denerwuje Georginę.
do randki w kinie
When Janet first enters the living room, she is wearing a green top with red trousers and a blue hat.
Kiedy Janet po raz
pierwszy wchodzi do salonu, ma na sobie zieloną koszulkę,
czerwone spodnie i niebieskie nakrycie głowy.
Georgina is coming to help us study.
Georgina przychodzi pomóc nam w nauce.
Leo has one brother. His name is Lucas.
Leo ma jednego brata, który ma na imię Lucas.
How many brothers and sisters does Anna have? zero
Anna doesn't have any brothers or sisters.
Anna nie ma braci ani sióstr.
Georgina has one sister. Her name is Hayley. She is 12 years old.
Georgina ma jedną siostrę, która ma na imię Hayley i ma 12 lat.
Leo has a sister too. Leo też ma siostrę.
My car is outside.
Time for work.
Get your books.
You're welcome, Leo.
Nie ma za co, Leo.
Poprzednie
pytanie zawierało trzy przydatne zwroty.
Możesz ich użyć, gdy ktoś mówi „thanks”.
Skorzystaj z nich przy najbliższej okazji!
„You're welcome” jest formalną odpowiedzią. |
A: Thank you for your help. B: You're welcome. |
„My pleasure” jest odpowiedzią jeszcze bardziej formalną niż „you’re welcome”. |
A: Thank you for your time, Mr President. B: My pleasure. |
„No worries” jest raczej nieformalną odpowiedzią. |
A: Thanks for waiting, mate. B: No worries. |
You're|You are welcome, Leo.
Nie ma za co, Leo.
You are
mean, rude, bad - wyrazy o zabarwieniu negatywnym
Dlaczego Georginę zdenerwował komentarz Leo na temat pana Rowntree?
Because Mr Rowntree is her dad.
Ponieważ pan Rowntree jest jej tatą.
Przedstawianie posiadania
Porozmawiaj o niezbędnych rzeczach osobistych
phone telefon
PRZYKŁAD
She has a new phone. Ona ma nowy telefon.
Wyraz
„phone” odnosi się zarówno do urządzenia stacjonarnego, jak i przenośnego.
Mówiąc o telefonach komórkowych, używamy „mobile (phone)”
(dosłownie: telefon przenośny) w brytyjskim angielskim oraz „cell (phone)”
(dosłownie: telefon komórkowy) w amerykańskim angielskim.
Uniwersalnie: Where is my phone? (Gdzie jest mój telefon?) |
Brytyjski angielski: Can I use your mobile? (Czy mogę skorzystać z twojej komórki?) |
Amerykański angielski: Can you pass me my cell? (Czy możesz podać mi komórkę?) |
bag torba
PRZYKŁAD
Do you have my bag? Czy ty masz moją torbę?
keys klucze
PRZYKŁAD
I'm looking for my keys. Szukam swoich kluczy.
Where is my cell? „Cell” znaczy to samo co „mobile phone”.
Glasses okulary
PRZYKŁAD
Those are cool glasses. To są fajne okulary.
bag torba
computer komputer
PRZYKŁAD
I don't have a computer. Nie mam komputera.
Book książka
PRZYKŁAD
I'm reading a really good book. Czytam naprawdę dobrą książkę.
laptop
To słowo odnosi się do komputera przenośnego.
I don't have a computer.
I'm reading a really good book.
Those are really cool glasses.
Cameron
Are you okay?
Laura
No, I can't find my .
Cameron
Oh no! What's in it?
Laura
My and keys.
Cameron
Wait. Is your bag?
Laura
Oh, yes! Thank you so much!
Laura can't find her bag. Laura nie może znaleźć swojej torby
Don't forget your wallet. Nie zapomnij swojego portfela.
I'm looking for my keys. Szukam swoich kluczy.
She has a new phone. Ona ma nowy telefon.
Those are cool glasses. To są fajne okulary.
I don't have a laptop. Nie mam laptopa.
I can't find my cell . Nie mogę znaleźć swojej komórki.
Dopasuj początek i
koniec każdego zdania.
Where are my keys?
Don't forget your bag.
Can I use your phone?.
I'm looking for my keys. Szukam swoich kluczy.
Can I use your phone, please? Czy mogę skorzystać z twojego telefonu?
Where is my laptop? Gdzie jest mój laptop?
I use my computer for work. Używam komputera do pracy.
Powtórka
Szybkie powtórzenie ostatnich lekcji
Przerobiliśmy już mnóstwo różnych zagadnień, w tym
przymiotniki,
przysłówki, przymiotniki dzierżawcze i czas Present Continuous.
Nauczyliśmy się również wielu nowych słówek. Przypomnijmy sobie zdobyte
wiadomości!
Listen to the audio.
Wysłuchaj nagrania.
qu et spokojnie
He is making an apple crumble. On robi szarlotkę z kruszonką.
Daisy uczy się w swoim pokoju. She is study In Her room.
She's cool!
Mówiąc, że u kogoś jest „cool”, mamy na myśli „fine”. Prawda
Uzupełnij zdanie: „Sam's dad is ...”.
very busy. bardzo zajęty.
He's working from home. On pracuje z domu.
t's quiet here today. Dziś jest tu spokojnie.
Mama czyta w salonie. She is Reading In a living room.
Dad is making an apple crumble.
Charlie Hi, Sam! How are you?
Sam I'm ok. It's quiet here today. I'm working . How are you? Where is everyone?
Charlie I'm good. Well, dad is home, but he's in the kitchen at the moment.
Sam Ah, ok. How's mum?
Charlie She's good! She's in the living room.
Sam What about Daisy? What is she up to?
Charlie Oh, she's cool. She's in her room.
Sam Very good. What is dad in the kitchen?
Charlie He is making an .
Sam Mmm... So good.
Wybierz przymiotniki dzierżawcze: her, your, His
Dopasuj pary wyrazów.
I my
She her
he his
What are you doing today?
Mówiąc o czymś, co dzieje się w tej chwili, używamy czasu Present Continuous. Prawda
She's reading in the living room. Czyta w salonie.
He is very busy with his friends. Spędza dużo czasu ze swoimi przyjaciółmi.
Dopasuj początek i koniec każdego zdania.
Dad is making an apple crumble.
Mum is reading in the living room.
Daisy is studying in her room.
She is reading in the living room . Czyta w salonie.
It's quiet here today.
Dziś jest tu spokojnie.
I'm staying at home today because I'm ill.
Zostaję dzisiaj w domu, ponieważ jestem chory.
Select the adverbs: so, very, really, quite
Dopasuj pary wyrazów.
I am
we are
he/she is
Sprawdzian
Sprawdź swoje umiejętności, aby przejść do następnego rozdziału
thirty-one (31), thirty-two (32), thirty-three (33), thirty-four (34)
31 32 33 34
Dad is making an apple crumble.
My dad is from Brazil. Mój tata jest z Brazylii.
They're living with me, at the moment!
W tym momencie oni mieszkają ze mną!
Are you learning to drive? Czy uczysz się jeździć?
I am an only child.
Ona nie ma braci ani sióstr.
Our mom lives in Brazil. Nasza mama mieszka w Brazylii.
Our daughter studies English. Nasza córka studiuje anglistykę.
Thiry 30
I have a son. Mam syna.
Her parents live in Montreal. Jej rodzicie mieszkają w Montrealu.
Layla's dad speaks English. Tata Layli mówi po angielsku.
My sister's thirteen|13 years old. Moja siostra ma trzynaście lat.
sister siostra
Select the adverbs. So very really quite
On ma troje dzieci.
How old is your sister?Ile lat ma twoja siostra?
to go to bed
Robimy to, kiedy jesteśmy zmęczeni. Prawda
I use my computer for work. Używam komputera do pracy.
She is staying at home today.