Obliczenie azymutu i długości ze współrzędnych 2 punktów

Wzory:
Metoda tradycyjna:
DX =  X2-1; DY = Y2-1; 
t = tan(Az) = DY/DX;  Az = arctan(t) - należy uwzględnić przypadek DX=0 oraz znaki przyrostów DX, DY ;
Dx = y2-y1; Dy=y2-y1;  czw = arctan(|Dx/Dy|);
I ćw: Az = czw, II ćw: Az = 200g - czw; III ćw: Az = 200g + czw;  IV ćw: Az = 400g - czw
Algorytm i wzory przyjete w programie:
pi = 4.0 * Math.atan(1.0);     rg = 200.0 / pi;    rs = 180.0 / pi;  // PI, Ro[grad], Ro[st]
 dx=x2-x1;   dy=y2-y1;  // przyrosty współrzędnych
 if (dx==0)   {     if (dy>0) a = pi / 2;     else  a = 1.5 * pi;  }  // azymut w radianach dla odcinka na osiach współrzędnych
 else  // if (dx != 0)
  {   a = Math.atan(dy / dx);    // azymut w radianach
    if (dx < 0)  a = a + pi;     else   if (dy < 0)  a = a + 2 * pi;    
  }
 azg = a * rg;  //  azymut w gradach
 azs = azg * 0.9; //  azymur w stopniach
 azr = azg/rg;  // azymut w radianach   

Obliczenia: Wprowadź współrzędne 2 pumktów P1(x1, y1) i P2(x2, y2) odcinka 1 - 2:
P1(x1, y1):  x1 =   y1 = 
P1(x1, y1):  x2 =   y2 =

.